söndag

Åkte hemifrån klockan 7 med mina värdföräldrar och Hayley för att åka och mountainbikea med 10 av deras kompisar. Efter drygt tre timmar i bilen var vi framme. Kan redan nu säga att jag verkligen inte hade sett fram emot denna dagen. Att köra mountainbike kändes inte riktigt som min grej, speciellt inte med några som gör det varje år. Kändes som att alla skulle hata mig eftersom de med största sannolikhet skulle behöva vänta i varje backe. Det enda som tröstade lite var att Hayley var med och att hon inte heller hade kört mountainbike förut.

Vi kom fram, hyrde cyklar, jag kände bara mer och mer att detta var en dum idé, vi samlade hela gruppen och satte sedan fart. Efter första backen kände jag mig helt slut. Go början liksom, vi skulle cykla 18 miles och mina lår brände efter de första 300 metrarna. Kom efter ett tag till en helt sjuk uppförsbacke på gräs. Gött. Minns att jag tänkte "detta är ju för fan som att åka skidor åt fel håll, vem gör det här frivilligt?!" och sedan lärde jag de andra en massa fina svenska svordomar. Efter denna uppförsbacke följde två till och sedan var vi äntligen uppe på första toppen. Även om det var jobbigt att ta sig dit så var det helt klart värt det, verkligen jättefin utsikt! Sedan följde en ganska lång platt sträcka som med några stenar och gropar förberedde oss på vad som komma skulle. Eftersom vi hade cyklat så mycket uppför så var det ju oundvikligt att det skulle komma nerförsbackar också. I början var det läskigt men efter ett tag så fattade jag liksom hur mycket fart man var tvungen att ha, hur man skulle luta sig och så vidare och jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt! Det var liksom en utmaning som var liiite mer än man skulle tro att man klarar av, men samtidigt inte omöjlig.

Här är en film från youtube från där vi cyklade. Precis så här grym var jag!

Efter lunch (åt en svingod tomat- och grönsakssoppa och en BLT-sandwich) så hände en jättetråkig sak. Vi fick cykla en bit på asfalt för att ta oss mellan två skogspartier och vi cyklade i branta nerförsbackar som hade blivit lite hala av duggregnet. Mitt i en brant backe så ramlade min värdmamma Janine med sin cykel och föll så illa att hon fick åka ambulans till sjukhuset. Där konstaterade de att hon har brutit både vänster hand- och fotled. Fotleden var värst där tydligen en bit av benet på framsidan har lossnat och förflyttat sig till baksidan. Yum. Hon kommer definitivt behöva operera foten och kanske även handleden. Hon kommer att ha gips på foten i minst tre månader och eftersom hon inte kan stödja handen på kryckor heller så lär hon inte kunna röra sig så mycket. Stackars henne!

Det kommer att bli rätt jobbigt för oss allihop här i huset framöver, men det kommer ordna sig.
Bilder från cykelturen kommer nog imorgon!
Nu måste jag sova för att ta pojkarna till skolan imorgon. Ni ska se deras skoluniformer - söta men ändå lite creepy för de ser ut som mini-vuxna!