oxford

I helgen var jag i Oxford med Antonia och Sarah, två au pairer ifrån Österrike och Tyskland. Vi tog bussen från Cambridge vid 10 i lördags och efter drygt tre timmar var vi framme. Efter att vi hade checkat in på vårt hostel, Oxford Backpackers Hostel, så gick vi ut på stan. Jag köpte ett par byxor, en väska och lite grejer att ha med hem till Sverige (åker hem för en supersnabb visit den 29onde). Sedan åt vi middag på en thairestaurang och efter det gjorde vi oss iordning för att gå ut.

antonia och jag på bussen

chicken cashew, yum!

antonia och sarah

jag med min nya fina väska

den här bilden är tagen nästa dag men på kvällen gick vi till WAHOO som låg 10 meter från vårt hostel. först gick vi ut själva men sen kom vi tillbaka till hostelet för att gå dit med de som jobbade där, gratis och före i kön. we like.

sedan dansade vi järnet (inser att min dansstil ser aningen stel ut på bilden men oxford fick smaka på mina bästa moves!)

sarah!

Jag somnade 4 och vaknade vid 8 nästa morgon. Vi hade bestämt oss för att gå upp 8.30 för att inte missa frukosten så vi åt, checkade ut och gjorde oss redo för att gå en guidad tur runt Oxford. Lite får man ju passa på att lära sig när man väl är igång. Den guidade turen var två timmar lång och gratis. Guiden påpekade dock väldigt noga att de lever på dricks och att de flesta brukar betala rätt bra. Vi kunde tyvärr inte gå klart hela turen då vi isåfall skulle ha missat våran buss hem. Som tur är så är Oxford ganska litet, så vi hann inte så långt på den timman som vi kunde stanna.

sarah var väldigt taggad på guidad tur.

här inne spelade de tydligen in sjukhusscenerna i harry potter

Vi tog bussen tillbaka vid 13-tiden och sedan tåget tillbaka från Cambridge. Bussresan tur och retur kostade £11 och hostelet £18, roligt att man kan göra rätt långa resor så billigt!