sa jag att min pappa heter fixar-frasse?

Pappa ringde idag och guidade mig till hur jag skulle göra för att fixa min dator. Och nu är den som ny! Taaaack! Även om jag inte precis är utan teknik i det här huset (min iphone används flitigt!) så är det segt att inte kunna ladda över bilder till datorn, inte kunna titta på Svenska Hollywoodfruar eftersom TV3 inte har någon play-app och såklart framför allt att inte kunna uppdatera bloggen!

Men nu är den alltså igång igen och ni kan få höra lite vad som har hänt under de senaste två veckorna.

Efter att jag skrev det senaste inlägget om hunden så åkte jag och mina kompisar Amanda, Hayley och Antonia in till Cambridge för att fira att Antonia fyllde 18 och att vår andra kompis Sarah, som skulle möta upp oss senare under kvällen, fyllde 20.

I Cambridge fanns det gott om snyggingar vill jag lova. Här är en!

Att åka till Cambridge tar ungefär 15-20 minuter med tåg från där vi bor. Vi tog tåget redan 15:30 för att hinna med att "go punting", alltså att åka en gondol-/kanotliknande båt med en person som fick ta fart och styra och samtidigt berätta om alla byggnader vi åkte förbi.

Jag ska ärligt erkänna att vi inte ägnade så jättemycket uppmärksamhet åt vad han berättade, utan fokuserade mer på att inte spilla ut våran goda dryck och tårta som vi hade med oss. Och på att ta kort såklart!

Och medan killen som styrde fokuserade på att inte krocka med någon av alla de hundra andra punting-båtarna så high fiveade vi med alla asiater som vi åkte förbi.

Sedan var det dags för middag, vi hade inget speciellt bestämt utan gick förbi ett ställe som hette "The Cow" och tänkte att "japp, här tar vi".

Sedan efter middagen så gick vi runt lite i stan och tittade samtidigt som vi väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att börja tagga för partykvällen. Det blev liksom ett litet glapp i schemat eftersom vi ville hinna med våran punting. Därför är det tur att Cambridge är en fin stad så att man kan gå runt och titta!

Sedan var det tänkt att vi skulle träffa Sarah och hennes pojkvän som hade ätit middag själva i Cambridge, men vi hittade aldrig varandra och de hade tagit sig dit med bil så de bestämde sig för att åka tillbaka hem och att vi skulle ses en annan dag. Istället träffade vi några amerikanska killar som hade fått tre dagar ledigt från sitt jobb i militären och bestämt sig för en resa till Cambridge. Ovärd resa om ni frågar mig, men de var roliga att prata med.

Sedan gick vi hit

Taxin släppte av oss här hemma klockan halv fem på morgonen. En lyckad kväll med andra ord!

Nu är det sovdags för mig om jag ska upp med Ben och George klockan 7 imorgon bitti (tiden på mina inlägg blir dock fel eftersom de är inställda på sverigetid, jag är en timma efter!) så jag får berätta mer imorgon om hur det var när min kära mormor kom hit på besök!